The Perfect Match – Mercy Ships partnerskap med Stena Line

Seminarium

Föreläsare: Birgitta Wallström, Global Brand Manager på Stena Line, Stanley Ekelund  kommunikation- och marknadsföringsansvarig på Mercy Ships Sverige & Tomas Fransson, Sverigechef för Mercy Ships
Rum: 359
Tid: 15.30 – 16.15

Hur lyckas man med ett företagssamarbete? Vilka komponenter är avgörande? Här får ni ta del av lyckat samarbete mellan Mercy Ships och Stena Line. Ett samarbete som lett till ett stort engagemang för både passagerare, anställda och affärspartners på/för Stena Line för Mercy Ships arbete. På alla Stena Lines färjor i Europa har insamlingar skett på olika kreativa sätt genom engagemang från personal under 2017 och 2018. I november 2018 avslutades insamlingen med #GivingTuesday vilket också var en lyckat grepp.

Under 2018 har också flera av Stena Lines anställda åkt ut och arbetat som volontärer på Mercy Ships sjukhusfartyg Africa Mercy som verkat i Kamerun och Guinea under denna tid. De anställda från Stena Line har bidragit med sin kompetens och erfarenhet i sina yrkesroller för Mercy Ships och samtidigt representerat ett engagemang från Stena Line.