Varför vi anlitade Outstock digital marknadsföring

Vi hade stora problem med vår e-handel. Främst inom teknisk såsom nertid på hemsidan eller svårigheter med att hantera betalningar. De löste detta genom att optimera speed på sidan genom att byta hosting och implementera CDN och clouflare. Vi hade dessutom stora inom digital marknadsföring, såsom svårigheter att nå målgruppen och att generera försäljning.

Slutligen hade vi kundserviceproblem, svårigheter att hantera klagomål eller svårigheter att svara på frågor från kunder. Vilket Outstock löste med en automatiserad chatt bot som avlastade kundservice. 

Den främsta anledningen till att vi valde en mindre personlig digital marknadsbyrå som Outstock hade flera fördelar. Här är några exempel:

De startade med en del samtal samt skapande av en digital marknadsplan som tvingade oss att ställa oss en del svåra frågor som:

Definera dina digitala marknadsmål: Vad är det du vill uppnå med din marknadsföring? Det kan vara saker som att öka försäljningen, öka trafiken till din webbsida eller bygga varumärkesmedvetenhet.

Vem är din målgrupp: Förstå vem dina kunder är, vad de behöver och var de finns. Genom att undersöka din målgrupp och kategorisera dem kan du skapa en marknadsplan som är relevant och anpassad för dem.

Analysera data kontinuerligt: Genom att samla in och analysera data från din nuvarande marknadsföring kan du identifiera vad som fungerar och vad som inte gör det och ta åtgärder.

Identifiera din UPS: Varför ska kunderna välja just dig? Vad är det som skiljer dig från dina konkurrenter?

Skapa ett kommunikationsplan: Tänk på hur du ska kommunicera med din målgrupp. Vilka kanaler ska du använda? Vilken typ av innehåll ska du skapa?

Allokera budgeten: Bestäm hur mycket pengar du har tillgängligt för din marknadsföring och fördela det till olika kanaler och aktiviteter.

Övervaka och mät resultat: Följ upp din marknadsstrategi genom att mäta resultatet och justera din strategi om det behövs.

Utöver detta fick vi massor av goda råd av professionella människor som jobbar där. 

En personlig digital marknadsbyrå som Outstock kan gav oss dig en högre nivå av service och support jämfört med en större byrå, eftersom de kan fokusera på dina specifika behov och mål.  

En kompetent personlig digital marknadsbyrå som Outstock har erfarenhet och kunskap inom olika områden av digital marknadsföring, som SEO, SEM, sociala medier och webbanalys.  

De är flexibla i sitt arbete digital marknadsbyrå som Outstock kan vara mer flexibel i sina tjänster och kan snabbt anpassa sig till förändringar i din verksamhet eller din bransch.  

De var väldigt fokuserade på resultat. En kompetent personlig digital marknadsbyrå som Outstock kan hjälpa dig att nå dina mål genom att använda resultatdrivna metoder för att maximera din online synlighet och försäljning.  

Outstock kan erbjuda kostnadseffektiva lösningar jämfört med större byråer eftersom de har lägre overheadkostnader.  

De agerade rådgivare. Outstock kan ge dig rådgivning om hur du kan utveckla din onlineverksamhet och öka din online närvaro.

Kan varmt rekommendera Outstock för dina digitala insatser. 

You might like